איך עושים חלון בלגי?

כולנו נהנים מאד מהאיכות של חלונות בלגיים, ואין ספק שמדובר על פרופילים יוקרתיים מאד, שמאפשרים לנו ליהנות מעיצוב מרשים במיוחד. עם זאת, האם תהיתם פעם, איך עושים חלון בלגי? מדובר על שאלה מעניינת מאד כי היא לא רק מלמדת אתכם כיצד אנשים עובדים – אלא היא כמובן מלמדת אותנו לא מעט על החלון הבלגי עצמו ועל התכונות שלו. למעשה, אם אתם עומדים לרכוש חלון בלגי או מתלבטים בנושא, רצוי מאד שגם תבינו איך עושים חלון בלגי ואיך מתקינים אותו. מה בעצם המסלול המלא שהוא עובר, עד שאתם נהנים בסופו של יום מפרופיל איכותי מאד בבית שלכם.
 

כל השלבים של ההכנה והעשייה

 
  • תכנון הפרופיל – קודם כל, יש לתכנן את המידות של החלון הבלגי. את התכנון עושים לפי תכנון הפתחים שיש עבור מבנה מסוים, או עלל פי תכנון עתידי שעומד לצאת לפועל. באופן כזה, אפשר כמובן לייצר את הפרופילים בגודל המתאים. אם תהיתם איך עושים חלון בלגי בייצור המוני, הרי שהסיבה לכך היא שכיום יש גדלים ופתחיםם מקובלים מאד עבור חלונות, כך שיצרני הפרופילים הבלגיים, יודעים כמובן לייצר פרופילים מתאימים לפי הגודל הנדרש במהירות.
  • הכנת הפרופילים – בתהליך הייצור של הפרופילים עצמם, יש להתחשב בחומר שאיתו עושים שימוש. בעבר, רוב החלונות הבלגיים היו מיוצרים מפלדה שעברה תהליך של גלוון. הגלוון היה חשוב, משום שהוא מנע את תהליך החמצון של המתכת כשהיא באה במגע עם האוויר, וכך מנעו בעיות כמו חלודה. עם זאת, כיום מייצרים את רוב החלונות הבלגיים מאלומיניום, ולא מפלדה. היתרון באלומיניום, מעבר לעובדה שזהו חומר במחיר נוח מאד, הוא בתכונות המיוחדות שלו. האלומיניום לא צריך לעבור תהליך של גלוון כדי שיהיה אפשר לעשות בו שימוש מלא, והוא גם לא דורש צביעה מחודשת או תהליך חדש של גלוון לאחר כמה שנים. את הייצור של פרופילי האלומיניום לטובת חלונות בלגיים, עושים כמובן במסגריות מקצועיות.
  • הכנה לקראת התקנה – בשלב הבא, יש להתקין כמובן את הפרופיל של החלון הבלגי, יחד עם לוחות הזכוכית. המתקין של הפרופיל, צריך לקחת את המידות המתאימות, ואז לקדוח חורים מתאימים בפרופיל, לטובת ההתקנה. לעתים יש להשלים גם עבודות של טיוח ושל צביעה מחדש של הפרופיל, לפני שמניחים את לוחות הזכוכית. יש לשים לב כמובן האם בחלון הבלגי תהיה פתיחה אפשרית, ואם כן – יש להכין אותה מראש, כולל התקנה לטובת הכיוון המתאים.

רוצים לדעת עוד?
חייגו עכשיו 073-7841584 או 050-5235868 (רונן)

וכעת הזמן אל הכנות סופיות

 
כעת הגענו לשלב האחרון. יש להתקין כעת את לוחות הזכוכית עצמם על גבי הפרופיל. לאחר מכן, יש להוסיף את חומרי האיטום הנדרשים – מדובר בעיקר על רצועות גומי איכותיות שימנעו כניסה של מים ואוויר. מתקינים גם מוצרי פרזול כגון ידיות, ומתקינים גם מעצורים מתאימים על החלונות.