איך מנקים תריסים חשמליים בצורה נוחה ומהירה?

התריס החשמלי הוא החוצץ בינינו לבין החוץ. לכן, התריס החשמלי, הוא גם אחד מהאזורים בבית, אשר חובה להקפיד על הניקיון הקבוע שלו. יש לזכור שכמעט יותר מכל רכיב אחר – זהו האזור שמתלכלך הכי מהר, ונוטה לצבור אבק וחול. אם לא מקפידים על ניקיון קבוע של התריס החשמלי, התוצאה עלולה להיות פגיעה במנגנון שלו, וכמובן גם כניסה של יותר לכלוך לתוך הבית שלנו, וחבל שכך. אם מבינים איך מנקים תריסים חשמליים אפשר גם להקפיד ולשמור על הניקיון הכללי, ובמקביל – לא לבצע פעולות לא נכונות, שעלולות גם לפגוע במנגנון החשמלי עצמו. יש לזכור כאמור שהניקיון של התריסים החשמליים מותנה בכך שלא נפגע במנגנון החשמלי עצמו. לרוב זה לא בעיה, שכן המנגנון עצמו גם מוגן היטב, ואיננו חשוף. עם זאת, יש כמה כללים שכדאי להקפיד עליהם, כדי להבין איך מנקים תריסים חשמליים בצורה בטוחה, נוחה ומהירה.

לפרטים נוספים על נקיון תריסים,
חייגו עכשיו 073-7841584 או 050-5235868 (רונן)

כך תקפידו על ניקיון מהיר ומוצלח

 
  • לא להשתמש בהרבה מים – נכון שמים הם נוזל שעוזר לנו לנקות משטחים רבים, אבל כשמתחילים לקרוא איך מנקים תריסים חשמליים, חשוב מאד שתבינו ששימוש מוגזם במים עלול בכל זאת לגרום לנזק למנגנון החשמלי של התריסים. ציינו כמובן שהמנגנון עצמו איננו חשוף, ולכן כמויות קטנות של נוזלים לא אמורות לגרום לבעיה. עם זאת – במידה ותשפכו לצורך העניין דלי מלא במים וחומרי ניקוי על התריסים, או תנסו לשטוף אותם עם צינור – קיים חשש שכמויות גדולות יחדרו פנימה לתוך המנגנון הפנימי של התריסים, ואז הם כמובן עלולים לגרום לתקלה במנגנון החשמלי, ואפילו לקצר בכל מנגנון החשמל בבית. עדיף כמובן להימנע מכך, ולהשתמש בכמויות קטנות ומתונות של מים.
  • להשתמש בתרסיס ניקיון – הדרך הכי טובה לנקות את התריס החשמלי באופן קבוע, היא פשוט להשתמש בתרסיס לניקוי תריסים!! יש כיום תרסיסים שמשווקים לניקוי של תריסים שעשויים מחומרים כמו אלומיניום או מחומר מוקצף, והם יכולים להתאים בהחלט גם למי שמעוניין בניקיון של תריסים חשמליים. היתרון בתרסיס הוא כמובן, שהוא מאפשר לנו להעביר כמות מתונה של נוזל על התריסים, שלא יחדור פנימה ולא יפגע בהם. לאחר שמשפריצים את התרסיס על השלבים השונים, אפשר לעבור עליהם עם מטלית לחה, ולאחר מכן כמובן – לעבור עם מטלית יבשה. מבחינה זו, מי שרוצה להבין איך מנקים תריסים חשמליים, מבין שזה לא שונה מידי באופן מהותי, מניקיון של תריסים רגילים. כמובן שאת הניקיון יש לבצע על שני הצדדים של התריסים.
  • בדיקת אזור המנוע – יש לוודא שהתריס החשמלי כבוי, ואז לפנות לארגז שבו נמצא המנוע. לא צריך לעשות שם יותר מידי, וזה לאא מתפקידכם לשמן את המנוע או לבצע לו טיפולי תחזוקה. צריך רק לוודא שלא נכנס גוש גדול של לכלוך לאזור המנוע, ואם יש – פשוט להוציא אותו משם בזהירות.
  • ניקיון עם הסרת התריס – הניקיון שציינו עד כה, הוא ניקיון שכדאי לבצע באופן קבוע, ברמה של פעם בשבוע לפחות, אם לא יותר מכך.. אולם, פעם בשנה מומלץ לבצע ניקיון יסודי במיוחד לתריסים החשמליים, ואת זה עושים ע"י הסרתם, ואז ניקיון מלא של כל שלב ושלב. יש לשים לב כי את ההסרה של התריסים יש לבצע בזהירות. יש תריסים חשמליים שכל אחד יכול להסיר ולהתקין בקלות, אבל יש כאלה שיחייבו אתכם לפנות לאיש מקצוע.
 

שמחים לתת לכם עצות

 
חברת תריסי גבאי שמחה לחלק לכם טיפים מעולים לניקיון של תריסים חשמליים, ואתם כמובן מוזמנים לפנות אלינו, במידה ותרצו שנסייע לכם בהסרה והתקנה מחדש של התריסים לקראת ניקיון.